Thursday, January 3, 2008

Ayat-Ayat Cinta di Pawagam



Hari ini pawagam di Indonesia ribut dengan tayangan filem Ayat-Ayat Cinta,tidak sabar saya menanti penampilan layar watak2 utama AAC terutama Fahri, Maria, Nurul, Noura dan Aisha.

Tetapi selalunya, novel yang dilunasi benih dakwah yang subur tidak akan setahapnya apabila divisual layarkan. Motif dakwah pengarang dalam novelnya barangkali tidak cocok dengan motif penerbit filem yang biasa meletakkan tujua menghibur di tangga teratas.

Justeru, pembaca AAC yang niatnya mahu mencedok galur estetik cinta Islami perlu bersedia jika yang ditonton dalam filem ini nanti tidak setepat noveLnya.



Buat Kang Abik alias Habibur Rahman el-Shirazy, tahniah dari belahan jiwa hati kami semua.
ucap tahniah pada penulis Ayat-Ayat Cinta di kangabik@yahoo.com

1 comment:

nota untuk Syiah said...

terima kasih ummu hani kerana menyertakan e-mel kang abik itu. semoga kang abik nanti akan hubungi saya.

tadi saya sudah emel kepada kang abik dan cc kepada ummu.

h fansuri

Seorang yang menyimpan impian seperti orang lain

My photo
Petaling Jaya, Kuala Lumpur, Malaysia
Seorang anak kepada ibubapanya yang sabar. seorang kakak kepada 10 adik yang kaletah dan comel-comel. Seorang yang selalu berusaha. Seorang yang pernah jatuh. Seorang yang ada baik dan buruk dan selalu memperbaiki dirinya dengan impian dan usaha. Seorang yang tahu dia seorang hamba dan khalifah. Bakal Mahasiswi Sarjana Universiti Malaya dalam bidang Strategi Dakwah dan media. Penulis dan penerbit yang baru2 belajar. hubunginya: Baitul Hasanah, Kampung Gajah Puteh, Padang Sira, 06100, Kodiang, Kedah. senyum_sokmo2@yahoo.com www.esasterawan.com (ummu hani) Mari tolong berikan hikmah ilmu kepada saya.