Tuesday, May 22, 2007

Minggu-minggu bersama ahli sastera

Sdra Rahmat Haroun (yang berambut unik tu), Kak Rai dan Ali Atan. Saya perlu banyakkkkk belajar pengucapan awam.
ALHAMDULILLAH. BULAN MEI INI REZEKI SAYA BERJUMPA DENGAN PENULIS2 BIJAKSANA :)


Merisik tanda tangan dari FT buat sahabat di Syria. SebelahnyaDr Anwar Ridhwan sempat bertanya saya "Macam mana tugasan kamu?" merujuk hasil bengkel novel DBP di Langkawi tahun lepas. Saya senyum malu (sebab tak siap!)



Penulis muda yang bercita-cita menjadi jutawan, saudara Nimoiz TY (berbaju merah).





Ramlee Awang Mursyid (dua dari kanan) sibuk promo novel-novelnya. Tapi nampaknya Dr Ju dan Shaq yang terlebih 'bergaya.'








Bersama penulis dan juga artis yang murah rezekinya, adik Diana Naim. Tak sangka pensyarah saya (Puan Raudah- kanan) pun minat si Diana juga..hehe.









Ghafirah Idris (tengah) cerpenis muda yang sedang meningkat naik, menyemarakkan lagi nafas Islam dalam dunia sastera. Dr Ju (kanan) senyum lebar.











Teman saya ini (Ida Munira) seorang yang bersungguh-sungguh dalam penulisan. Dia sudah menulis lebih daripada 3 novel termasuk sebuah novel remaja yang diterbitkan Karangkraf Sdn. Bhd. Saya sungguh cemburukan kamu Ida!





Pak Latip (pengarang kisah-kisah pahlawan Islam PTS). Tersenyum Pak Latip kerana buku-buku karangan beliau 'sold out' di PWTC.




Soo Cham (tengah), pengarang Cina Muslim telah menghasilkan novel 'Air Mata Ibu' selepas mengikuti bengkel penulisan dengan Puan Zaharah Nawawi. Soo Cham diapit Cik Faez dan Cik Ummu.






Ketawa Pak Samad diselaputi janggut dan rambut putihnya. Di tangan beliau novel 'Ladang Hati Mustika.'













































No comments:

Seorang yang menyimpan impian seperti orang lain

My photo
Petaling Jaya, Kuala Lumpur, Malaysia
Seorang anak kepada ibubapanya yang sabar. seorang kakak kepada 10 adik yang kaletah dan comel-comel. Seorang yang selalu berusaha. Seorang yang pernah jatuh. Seorang yang ada baik dan buruk dan selalu memperbaiki dirinya dengan impian dan usaha. Seorang yang tahu dia seorang hamba dan khalifah. Bakal Mahasiswi Sarjana Universiti Malaya dalam bidang Strategi Dakwah dan media. Penulis dan penerbit yang baru2 belajar. hubunginya: Baitul Hasanah, Kampung Gajah Puteh, Padang Sira, 06100, Kodiang, Kedah. senyum_sokmo2@yahoo.com www.esasterawan.com (ummu hani) Mari tolong berikan hikmah ilmu kepada saya.