Wednesday, June 27, 2007

Mulaikan harimu sayang


Memang, pada ketika-ketika waktu kita perlu membisikkan sayang pada diri sendiri.
Kerana, apabila terlalu sibuk memikirkan kecintaan yang lain kita jarang sekali merenung ke dalam diri untuk berkata pada diri, "Oh, engkaulah sebenarnya yang aku cintai."
Lebih kerap pula menghukum dan menghina diri apabila melihat/ cemburu pada orang lain yang pada sisi kita, dia lebih baik dan mulia.


Malahnya, terus-terusan pula kita membentak dalam hati tentang laku sendiri yang membebalkan sedang jalan usaha pembaikan tidak ada.



aduh diriku! Kau sebenarnya tidak tahu, aku begitu sabar menjagamu, menatangmu, membelaimu dan mengukuhkan dirimu kerana aku mencintaimu!


dan, biarlah aku bisikkan satu rahsia padamu diriku, kerana Tuhan ciptakan makhlUkNya, lalu dirimulah diciptakan dalam diriku untuk bersama kita menjadi SATU MANUSIA.


Aku dirimu Ummu Hani diriku




Nak jadi macam abah


2 comments:

iBNuZaCK said...

Salam...

Indah puisi anti.Moga terus istiqamah dalam perjuangan dan dakwah Islamiyyah :)

Salam..

Najwan Halimi said...

anta anak Abu Hassan Murad ke?

Seorang yang menyimpan impian seperti orang lain

My photo
Petaling Jaya, Kuala Lumpur, Malaysia
Seorang anak kepada ibubapanya yang sabar. seorang kakak kepada 10 adik yang kaletah dan comel-comel. Seorang yang selalu berusaha. Seorang yang pernah jatuh. Seorang yang ada baik dan buruk dan selalu memperbaiki dirinya dengan impian dan usaha. Seorang yang tahu dia seorang hamba dan khalifah. Bakal Mahasiswi Sarjana Universiti Malaya dalam bidang Strategi Dakwah dan media. Penulis dan penerbit yang baru2 belajar. hubunginya: Baitul Hasanah, Kampung Gajah Puteh, Padang Sira, 06100, Kodiang, Kedah. senyum_sokmo2@yahoo.com www.esasterawan.com (ummu hani) Mari tolong berikan hikmah ilmu kepada saya.