Tuesday, July 10, 2007




Potret cinta kepada Rasulullah SAW.




Selalu, kerana hati ini dimomoki perkara dunia terlintas ingatan pada Nabi SAW adalah sesekali ingatan yang tipis. Aduh hati! aku menyalahkan diriku kerana saban waktu, kecintaan yang sepatutnya bertambah pada baginda SAW tidak hadir dengan meluap. Dengan gembur dan dengan selalu. Cinta kalaupun ada terisi dalam ruang kalbu yang berpeta dengan dosa dan maksiat. Layakkkah hati ini menakung cinta suci kepada Nabi SAW?




Rasululullah SAW, aku ingin mencintaimu bukan kerana ia menyelamatkan aku di akhirat. Tetapi, kerana kaulah rahmat buat seluruh alam. Dan kerana cinta Allah kepada dirimu, maka aku juga tercipta sebagai manusia.


Aku ingin ikhlas mencintaimu Rasulullah SAW.




Baharu sekarang aku mahu belajar dan mahu terus berusaha..




RASULULLAH SAW.


I LOVE YOU.


1 comment:

alQasam said...

Salam saudari

Moga makin tegar menulis.

Sudilah tinggalkan email di entri alqasam yg terbaru demi utk forwardkan url personal alqasam. Terima kasih

http://alqasam.blogsome.com

Seorang yang menyimpan impian seperti orang lain

My photo
Petaling Jaya, Kuala Lumpur, Malaysia
Seorang anak kepada ibubapanya yang sabar. seorang kakak kepada 10 adik yang kaletah dan comel-comel. Seorang yang selalu berusaha. Seorang yang pernah jatuh. Seorang yang ada baik dan buruk dan selalu memperbaiki dirinya dengan impian dan usaha. Seorang yang tahu dia seorang hamba dan khalifah. Bakal Mahasiswi Sarjana Universiti Malaya dalam bidang Strategi Dakwah dan media. Penulis dan penerbit yang baru2 belajar. hubunginya: Baitul Hasanah, Kampung Gajah Puteh, Padang Sira, 06100, Kodiang, Kedah. senyum_sokmo2@yahoo.com www.esasterawan.com (ummu hani) Mari tolong berikan hikmah ilmu kepada saya.