Monday, July 30, 2007


"Kak Wani, kalau Kak Wani jadi kaya nanti, jangan lupa kami kawan-kawan ya.."

Kak Wani gelak.

"Kak Wani, bila Kak Wani jadi senator nanti, jangan malu tegur saya ya bila2 kita terjumpa.."

Kak Wani jengil mata.

"Kak Wani, nanti bila dah jadi orang besar negara, tolong2 anak saya dapat kerja kerajaan na.."

Kak Wani gelak, jengil mata dan cakap, "Apa cik Ummu merepek ni.."

Saya pula kelip-kelip mata. Teringat Makcik tak baik yang suaminya yang baik sangat tu. Kasihan suaminya yang baik tu dapat makcik yang berperangai serupa dengan Cina yang hon saya semalam sebab terlambat sikit depan traffic light. Orang widod iman. Makcik tu, kalau bercakap pasal Islam..aduh mak aiiii..



"Oi orang kaya, ingat sikit..harta tak bawak ke mana. Mata yang menjeling sombong tu belum tentu dapat bawak awak tu masuk syurga."

Sebenarnya, saya nak hemburkan tu masa Makcik tu menunjukkan kesombongannya (entah sengaja atau kesengajaan) Masa anaknya nak dicoverkan, manis mulut mak aih...



saya memang macam ni kalau marah. hahaaaaaa

3 comments:

faridmw said...

salam...

senyumla selalu walaupun mempunyai masalah kerana senyuman itu adalah satu sedekah...

Unknown said...

askum...ni along tokyah nie..

Unknown said...

byknya blog/website ummu hani ni. ada mcm2... bravo!

Seorang yang menyimpan impian seperti orang lain

My photo
Petaling Jaya, Kuala Lumpur, Malaysia
Seorang anak kepada ibubapanya yang sabar. seorang kakak kepada 10 adik yang kaletah dan comel-comel. Seorang yang selalu berusaha. Seorang yang pernah jatuh. Seorang yang ada baik dan buruk dan selalu memperbaiki dirinya dengan impian dan usaha. Seorang yang tahu dia seorang hamba dan khalifah. Bakal Mahasiswi Sarjana Universiti Malaya dalam bidang Strategi Dakwah dan media. Penulis dan penerbit yang baru2 belajar. hubunginya: Baitul Hasanah, Kampung Gajah Puteh, Padang Sira, 06100, Kodiang, Kedah. senyum_sokmo2@yahoo.com www.esasterawan.com (ummu hani) Mari tolong berikan hikmah ilmu kepada saya.